اتصال سر به سر میلگرد

اتصال سر به سر میلگرد

با این وجود که نزدیک به یک قرن از عمر این صنعت می گذرد اما هنوز اتصال سر به سر میلگرد از روش های مورد استفاده در جوشکاری است. جوشکاری فلزات فرآیندی گسترده در دنیای سرد کاری ورق فلزی است، اما هر شرکتی می تواند آن را با روش ها و فناوری های مختلف بر اساس نوع درخواست مشتری انجام دهد که بدیهی است که از نظر هزینه ها و زمان پردازش باعث ایجاد جوش های متفاوت ، با ویژگی های متفاوت می شود.

ازدیگر ارکان صنایع ساختمان سازی می توان به متصل کردن میلگرد اشاره کرد. میلگرد ها یا آجدار و یا آلیاژی اند. اتصال سر به سر میلگرد به سه روش انجام می گیرد. اتصال اورلپ،اتصال مکانیکی،اتصال کوپلینگ یا جوش سر به سر یا فورجینگ که حتما باید با دستگاه خاصی انجام شود. که در اینجا ما به بررسی کیفیت این نوع جوشکاری می پردازیم.

اتصال جوش سر به سر میلگرد از جمله روش های بسیار رایج برای متصل کردن میلگردها است. جوش و اتصال سر به سر میلگرد را با یک شعله که از گاز اکسیژن ایجاد شده، حرارت و گرما می دهند تا تغییر حالت خمیری بدهد، سپس با فشار میلگردها بهم باعث اتصال آن ها می شوند.

این نوع جوش برای اتصال سر به سر میلگرد بسیار مورد استفاده است. با این حال، جوش های سر به سر میلگرد مخالفانی هم دارد که ترجیح می دهند این اتصالات توسط جوشکار با تجربه انجام شود. همچنین نظرشان این است که ممکن است اجرای صحیح اتصال سر به سر میلگرد دشوار باشد. بنابراین نیاز طولانی مدت به یک روش جوشکاری قابل اعتماد، با کیفیت بالا و سریع برای اتصالات جوشی با فواصل مساوی مورد نیاز است.

کاربرد اتصال سر به سر میلگرد

جوش سر به سر میلگرد، پرکاربردترین تکنیک اتصال، برای طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف است. برای این تکنیک جوشکاری اولیه، تعدادی شکل جوش مختلف وجود دارد که برای مقاومت های مختلف جوش مناسب هستند. هنگامی که میلگرد را جوش می دهید، میلگرد یک اتصال ساختاری محکم و سفت را برای شما فراهم می کند.

نه تنها حمل و نقل تشک ها و قفس های میلگرد را آسان تر می کند. بلکه به اطمینان از اینکه میلگرد همانطور که قرار است به بتن استحکام می بخشد کمک می کند. قبل از جوشکاری، باید اطمینان حاصل کنید که میلگرد سیمی برس یا سمباده شده است تا هرگونه کثیفی، روغن یا سطحی که روی میلگرد وجود دارد پاک شود.

جوشکاری فورج یک تکنیکی است که از گرما و نیرو برای اتصال میلگرد و قطعات فلزی استفاده می کند. فلز معمولاً با آتش گرم می شود و نیرو معمولاً با چکش اعمال می شود. جوشکاری فورج یک تکنیک اصلی در نظر گرفته می شود. که هنوز هم استفاده می شود. اما روش های دیگری وجود دارد.
میلگرد معمولاً از یک آلیاژ فولادی ملایم تشکیل شده است که یکی از رایج ترین مواد برای جوشکاری است.

به طور کلی، میلگرد را می توان زمانی جوش داد که محتوای کربن در آلیاژ میلگرد کمتر از 2.1٪ باشد. از میلگرد برای بهبود مقاومت کششی و ساختاری بتن استفاده می شود. از طریق افزودن میلگرد به بتن، بتن می تواند به طور گسترده تری در ساخت سازه های عظیم استفاده شود.

انواع اتصال سر به سر میلگرد

دسته ای از میلگردها در درجات مختلف و همچنین اندازه ها وجود دارد. برخی از گریدهای میلگرد را می توان جوش داد. اما برخی دیگر را نمی توان جوش داد و باید از نوع دیگری از بست برای اتصال و گره زدن تمام میلگردها به هم استفاده کرد. میلگرد فولادی کم آلیاژ 100٪ قابلیت جوشکاری و اتصال سر به سر دارد. نسبت فولاد به کربن این میلگرد چیزی است که آن را برای جوشکاری بسیار مناسب می کند.

در واقع، میلگرد جوش داده شده سر به سر پس از محصور شدن در بتن، تحت بارهای بسیار زیاد کنار هم می مانند. این نوع میلگرد تنها میلگردی است که به راحتی بدون نیاز به ملاحظات خاص اضافی جوش سر به سر داده می شود. در میلگرد غیرقابل جوش – ترکیب شیمیایی یا ترکیب فولاد است که تعیین می کند. آیا می توان آن را جوش داد یا خیر. هرچه میزان کربن فولاد بیشتر باشد. شکننده تر خواهد بود و میلگرد برای جوشکاری مناسب تر خواهد بود. تنش و گرمای جوشکاری این میلگرد بیشتر باعث شکسته شدن میلگرد فولادی می شود.

اما از سوی دیگر، جوشکاری فورجینگ به مهارت‌های عالی نیاز دارد تا به روشی حرفه‌ای انجام شود: هم‌ترازی میلگرد و قطعات باید عالی باشد. جوشکاری فورجینگ و سر به سر میلگرد بسیار ظریف باید انجام شود؛ به همین دلیل است که همه شرکت های فعال در این بخش نمی توانند جوشکاری فورجینگ حرفه ایی را تضمین کنند. اتصال سر به سر میلگرد دارای استحکام بالایی در همجوشی کامل هستند، جوش های سر به سر به راحتی قابل بازرسی هستند، جوش های سر به سر به راحتی تغییر شکل می دهند. اما به مهارت و زمان یک جوشکار با تجربه نیاز دارد.