فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک

فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک

انجام دادن فرایند فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک یا جوش سر به سر میلگرد، اجرای پیچیده ای ندارد و تنها با دقت کافی در حین فرآیند، می‌توان عملیات فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک را به بهترین نحو انجام داد. از میلگرد، برای ساخت و ساز های ساختمانی بهره می‌گیرند؛ عدم دارا بودن تجربه کافی و مهارت لازم برای اجرای فرآیند فورجینگ میلگرد، می‌تواند باعث عدم مقاومت و استحکام در میلگرد ها شود و کیفیت ساختمان سازی را کاهش دهد.

حساسیت اجرای فورجینگ میلگرد به گونه ای است که اجرای آن باید توسط افراد ماهر و کاربلد صورت گیرد، تا مانع از ایجاد خسارت های جبران ناپذیر شود. در اجرای فورجینگ میلگرد، دمای محیط و شرایط جوی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ برای مثال در هوای سرد، استحکام میلگرد ها پایین می‌آید و نیازمند کنترل بیشتری می‌باشد. اما فورجینگ میلگرد با دستگاه اسکای بوش آلمانی تمام اتوماتیک، بدون دخالت شرایط محیطی و نیروی انسانی، به صورت کاملا اتوماتیک میلگرد ها را به یکدیگر فورج داده و جوشکاری را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد‌. فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک، توسط گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا انجام می‌شود.

اجرای عملیات فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک

برای اجرای عملیات فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک، ابتدا لازم است که میلگرد ها را توسط دستگاه برش سرد، برش داده و یک هم سطحی در سر به سر میلگرد ها شکل بگیرد. انجام این فرآیند برشکاری، به منظور از بین بردن معایب موجود در سر میلگرد ها و جلوگیری از اکسید شدگی محل اتصال میلگرد ها می‌باشد. میلگرد های هم سطح را توسط میله های نگهدارنده میلگرد، در مقابل یکدیگر قرار داده و زوایای لازم را تنظیم می‌کنند.

دو گاز سوختنی استیلن و گاز اکسیژن که در دو مخزن جدا قرار دارند را به وسیله شیر های کنترل موجود روی مخزن، از لوله خارج کرده و به میزان لازم با یکدیگر ترکیب می‌کنند. حاصل سوخت دو گاز ترکیب شده که به مشعل می‌رسند، حرارت لازم برای خمیری شدن سر به سر میلگرد ها می‌باشد. پس از مرحله حرارت دهی، نوبت به مرحله اعمال فشار هیدرولیکی می‌رسد؛ دستگاه اعمال فشار یا کمپرسور، فشار لازم برای جوش خوردن را به  سر به سر میلگرد ها اعمال می‌کند. میزان فشار اعمال شده را می‌توان بنابر قطر میلگرد ها تنظیم نمود.

کیفیت کنترل فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک

قبل از استفاده از میلگرد جوش خورده، باید کیفیت اتصال و جوش کنترل شود. این کنترل کیفیت، برای اطمینان از استحکام میلگرد ها صورت می گیرد؛ چرا که از این میلگرد ها در ساختمان سازی استفاده می‌شود و مقاومت آن ها روی استحکام ساختمان، تاثیر می‌گذارد. برای کنترل کیفیت فورجینگ میلگرد تمام اتوماتیک، از روش های خم کردن و کششی استفاده می کنند.

بدین منظور که میلگردهای جوش خورده را تا زوایای تعیین شده خم می‌کنند و در دستگاه های کششی قرار می‌دهند، اگر میلگرد ها آسیب ببینند، به منظور عدم کیفیت محل اتصال میلگرد ها می‌باشد. روش دیگری که برای کنترل کیفیت میلگرد ها استفاده می‌شود، التراسونیک نام دارد؛ در این روش نقاط دارای ضعف مشخص می‌شوند. انجام روش های مختلف برای کنترل کیفیت میلگرد های فورج شده با آخرین استاندارد ها، توسط گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا در محل پروژه یا آزمایشگاه تخصصی صورت می‌گیرد.