جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون

جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون

یکی از کاربردهای اصلی جوش فورجینگ سر به سر جهت میلگرد های فونداسیون می باشد که در این مرکز با نرخ مناسب و کیفیت بالا انجام می گیرد. متخصصین این مرکز با پایبندی به الزامات استانداردهای ملی و بین المللی، جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون را انجام می دهند و آزمون های استاندارد و پیشرفته ای را جهت تست کیفیت و ایمنی جوش ها انجام خواهند داد.

متخصصین و تکنسین های این مرکز دوره های لازم را سپری کرده اند و به صورت پیوسته دانش و مهارت خود را ارتقا می دهند. دستگاه های به کار رفته در این مرکز جهت جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون، از بهترین و قدرتمندترین دستگاه ها می باشد که جوش هایی با خطای کم و استحکام بالا ایجاد می نمایند.

روش های جوش سر به سر میلگرد، متنوع می باشند و گزینه هایی مانند اتصالات مکانیکی و روش هم پوشانی نیز وجود دارند که هزینه های بیشتری نسبت به روش جوش فورجینگ سر به سر برای میلگرد های فونداسیون دارند. این روش به دلیل سرعت بالا، هزینه مقرون به صرفه، کاهش مصرف میلگرد، از روش های محبوب و پر کاربرد در عرصه ساخت و ساز پروژه های ساختمانی می باشد.

چگونگی جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون

در این روش از دو میلگرد استفاده می گردد که باید دو سری که میلگردها به یکدیگر متصل می شوند کاملا عاری از اکسید و زنگ آهن باشند و هیچ گونه آلودگی بر روی آن ها وجود نداشته باشد زیرا هر گونه اکسیداسیون و آلودگی می تواند باعث ایجاد تخلخل و ضعف در نقطه اتصال می شود و ضریب ایمنی را پایین می آورد. به همین جهت به طور معمول مقداری از سر میلگرد را دستگاه برش مخصوص جدا کرده تا کاملا خالی از موارد گفته شده باشد و برای جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون آماده شود.

در مرحله بعد جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون، دو میلگرد را با شعله حاصل از گاز پر فشار که به صورت معمول از دو کپسول اکسیژن و استیلن برای این منظور استفاده می شود و به اکسی استیلن نیز شناخته می شود، حرارت می دهند. میزان حرارت دهی دمایی بین 1200 تا 1250 درجه سانتی گراد می باشد که در این دما دو سر میلگرد را آن قدر حرارت می دهند تا خمیری و نرم گردد.

در چنین شرایطی دو سر میلگرد را با فشار هیدرولیکی به قدری به هم فشرده می سازند که پیوند مولکولی در دو سر شکل گرفته و به یکدیگر متصل شوند. می توان گفت در روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون هیچ فعل و انفعالی شیمیایی در این وسط رخ نخواهد داد. این روش همچنین برای میلگرد های ستون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون

روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون به دلیل عملکری و ساختاری که دارد مزایای فراوانی را در بر می گیرد که در ادامه می آیند. در این روش در مصرف میلگرد که هزینه رو به رشدی نیز دارد، صرفه جویی می شود. علاوه بر آنکه به تعداد کمتری میلگرد نیاز است، میلگردهایی که در روش های دیگر قابل استفاده هستند در این روش به چرخه مصرف باز گردانده می شوند و مجددا قابل استفاده خواهند بود. در روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون هزینه تهیه میلگرد و حمل و نقل آن کاهش می یابد.

یکی دیگر از مزایای جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون، کاهش وزن سازه های ساختمانی می باشد. از آن جایی که مصرف میلگرد ها کمتر خواهد بود، وزن سازه ها نیز کمتر خواهد بود. کاهش وزن سازه ها، ایمنی آن ها را در برابر زلزله افزایش می دهد زیرا نیروی ثقلی کمتری به سازه ها وارد خواهد آمد و مقاومت آن افزایش می یابد.

هزینه جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون

از آن جایی که در این روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون از دستگاه های پیشرفته ای برای اتصال استفاده می گردد. استفاده از نیروی انسانی کاهش می یابد. به طور مثال در روش مکانیکی از آرماتوربندی استفاده می شود. که نیروی انسانی باید دو میلگرد را به صورت دستی آرماتوربندی نمایند. کاهش استفاده از نیروی انسانی به معنای حذف هزینه های دستمزد می باشد که در کاهش هزینه های کلی پروژه تأثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت. دیگر آنکه خطای ناشی از عملکرد نیروی انسانی نیز کاهش پیدا می کند که سبب بالا رفتن ایمنی پروژه ها می گردد.

قابل ذکر است که روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون زمانی نتیجه مطلوب و ایمنی خواهد داشت. توسط افراد ماهر، کار بلد انجام گیرد و ایمنی آن ها توسط آزمون ها لازم تست گردد تا از استحکام آن ها اطمینان حاصل شود در غیر این صورت اتصالات قدرتمندی شکل نخواهد گرفت. جهت استفاده از خدمات جوش فورجینگ سر به سر میلگرد های فونداسیون با قیمت مناسب با این مرکز تماس گیرید.