جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

یکی از موارد اصلی و مورد نیاز برای ساخت و ساز، میلگرد ها می‌باشند که برای استفاده و به کار بردن آن ها، باید میلگرد ها را به یکدیگر متصل کرد‌. اتصال میلگرد ها به یکدیگر، با روش جوش دادن امکان پذیر می‌شود که امروزه در چندین روش، اجرا می‌شود؛ از جمله روش های جوش دادن میلگرد ها به یکدیگر می‌توان به: اورلپ یا همپوشانی، کوپلینگ، مکانیکی و فورجینگ یا جوش سر به سر میلگرد اشاره کرد.

جوش فورجینگ سر به سر میلگرد، جوشی است که به همراه کنترل کیفیت صورت می‌گیرد و از امنیت بالایی برخوردار است. روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد، در صنعت ساخت و ساز ساختمانی بسیار کاربردی بوده و نسبت به روش های دیگر، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، که علت آن می‌تواند سادگی انجام فرآیند، کاهش تولید ضایعات میلگرد و به صرفه بودن اقتصادی این فرآیند باشد. جوش فورجینگ سر به سر میلگرد در سراسر نقاط ایران با قیمتی مناسب، توسط گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا اجرا می‌شود.

نحوه اجرای جوش فورجینگ سر به سر میلگرد

اجرای فورجینگ جوش سر به سر میلگرد، دارای مراحل زیر می باشد: ابتدا باید دو سر میلگرد را از هر گونه آلودگی و لایه اکسیدی پاک کرد؛ چرا که وجود نا خالصی در محل اتصال، باعث عدم مقاومت میلگرد ها پس از فرآیند جوش فورجینگ سر به سر میلگرد می‌شود.

سر به سر میلگرد ها را در مقابل یکدیگر قرار داده و به وسیله شعله ای که از سوخت فشار هیدرولیکی و گاز به دست می‌آید، آن ها را حرارت داده به حالت خمیری در می‌آورند. با اعمال فشار کافی که بستگی به قطر میلگرد ها دارد، سر به سر میلگرد ها را به یکدیگر متصل می‌کنند و جوش می‌دهند. در روش جوش فورجینگ سر به سر میلگرد، برای اتصال به هیچ موادی احتیاج نیست و تنها با فشار و حرارت لازم، این روش اجرا می‌گردد.

دستگاه جوش فورجینگ سر به سر

برای اجرای جوش فورجینگ سر به سر میلگرد، به یک دستگاه استاندارد مانند دستگاه جوش فورجینگ اسکای بوش به نمایندگی گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا، مجهز به آیتم های زیر احتیاج است:

برای یکسان سازی سطح اتصال میلگرد ها و صاف بودن آن ها که لازمه اجرای فرآیند جوش فورجینگ سر به سر میلگرد می‌باشد، از یک دستگاه برش سرد استفاده می‌شود.

برای نگه داشتن سر به سر میلگرد ها مقابل یکدیگر، از یک میله نگهدارنده میلگرد استفاده می‌شود.

برای اعمال فشار لازم به منظور اتصال سر به سر میلگرد ها و پیوند بین آن ها، از یک دستگاه اعمال فشار که میزان فشار اعمال شده آن قابل کنترل می‌باشد، استفاده می‌شود.

برای نگهداری گاز هوا و گاز سوختنی که به هنگام نیاز باید خارج شوند، از دو مخزن جداگانه که محتویات درون آن ها توسط لوله ها منتقل شود و میزان خروجی آن ها، توسط شیر کنترل شود، همچنین دو فشارسنج که فشار مخزن ها را نمایش دهد، استفاده می‌شود.

برای حرارت دهی به سر به سر میلگرد ها، یک مشعل لازم است که شعله آن حاصل سوخت گاز های درون مخزن ها باشد. برای فعال کردن مشعل، شیر مخزن ها را باز کرده و گاز ها از طریق لوله ها به یکدیگر می‌رسند و درون مشعل ادغام و سوخته می‌شوند.