جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز

جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز

برای جوش دادن میلگرد ها به یکدیگر و استفاده از آن ها در ساخت و ساز و کار های ساختمانی، از روش هایی استفاده می‌شود که می‌توان گفت بهترین و پر کاربرد ترین روش جوشکاری، جوشکاری غیر ذوبی سر به سر میلگرد با گاز می‌باشد. اجرای این روش کاربردی برای جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، توسط گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا با نازل ترین قیمت در سراسر نقاط کشور انجام می‌شود.

در روش جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، حالت جامد میلگرد ها از بین نمی‌رود و ذوب کامل صورت نمی‌گیرد؛ می‌توان گفت که جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، یک فرآیند تک فازی و بدون تغییر فاز می‌باشد. برای انجام عملیات جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، به هیچ انرژی و محرکی برای فعال شدن واکنش یا موادی برای اتصال سر به سر میلگرد ها احتیاجی نیست و تنها به فشار و حرارت کافی که میزان آن ها بنابر قطر میلگرد ها تعیین می‌گردد، نیاز است.

نحوه اجرای جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز

در روش جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، برای تشکیل شدن شعله به منظور حرارت دادن سر میلگرد ها و خمیری کردن آن ها، از ترکیب گاز اکسیژن و گاز استیلن استفاده می‌شود. جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز استیلن، مقرون به صرفه بوده و مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش های جوشکاری دارد.

نحوه اجرای جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز بدین صورت است که ابتدا سر میلگرد ها را برشکاری کرده و پس از یکنواخت شدن سطح میلگرد ها، آن ها را توسط گیره هایی مقابل یکدیگر قرار می‌دهند، سپس مخزن های حاوی گاز استیلن و اکسیژن را باز کرده و ترکیب آن ها را به مشعل می‌رسانند، حرارت لازم از سوخت گاز ها به دست آمده و شعله روشن می‌شود. تا زمانی که میلگرد ها خمیری شوند حرارت دهی ادامه پیدا می‌کند، سپس فشار لازم توسط دستگاه به میلگرد ها اعمال شده و اتصال سر به سر صورت می‌گیرد.

مزایای جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز

جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، دارای مزیت هایی نظیر: کاهش ضایعات حاصل از مصرف میلگرد ها و امکان استفاده مجدد از آن ها برای جوشکاری، دسترسی ساده به دستگاه جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز و روش کار آسان دستگاه، وزن کم میلگرد تولید شده به علت حجم گیری محدود در قسمت جوشکاری و اتصال میلگرد ها، استحکام و مقاومت بالای میلگرد ها پس از جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز، انجام سریع و صرفه جویی در زمان جوشکاری میلگرد ها با این روش، نتیجه مطلوب پس از کنترل کیفیت میلگرد ها و …، هستند.