دستگاه جوش سر به سر میلگرد

دستگاه جوش سر به سر میلگرد

دستگاه جوش سر به سر میلگرد یا فورجینگ میلگرد، دستگاه تمام اتوماتیکی است که بدون نیاز به نیروی انسانی، به صورت اتوماتیک و کاملاً خودکار، سر به سر میلگرد ها را به یکدیگر فورج کرده و جوش می‌دهد. این دستگاه جوش فورجینگ اسکای بوش که تحت لیسانس آلمان می‌باشد، توسط گروه صنعتی کیهان ابزار مبنا به فروش می‌رسد و خدمات فورجینگ میلگرد با بالاترین کیفیت، در سراسر مناطق ایران انجام می‌شود.

میلگرد های فورج شده، قابل استفاده برای بتن ریزی به منظور ساخت اسکلت بندی ساختمان، افزایش امنیت و مقاومت سازه در برابر عوامل محیطی، استفاده در ریل ها، پل، جاده و ساخت و ساز های مهم و حساس هستند. امکان کاهش کیفیت فورجینگ یا جوش سر به سر میلگرد با دستگاه هایی که تمام اتوماتیک نیستند و به نیروی انسانی بیشتری احتیاج دارند، وجود دارد که علت آن می‌تواند: بی دقتی و عدم تمرکز فرد جوشکار، عدم دارا بودن دانش و مهارت کافی در فورجینگ، عدم پاکسازی اصولی و صافکاری سطح میلگرد ها، عدم اعمال فشار و حرارت لازم و ‌…، اشاره کرد. این موارد در دستگاه جوش سر به سر تمام اتوماتیک دیده نمی شود و می توان گفت میلگرد های فورج شده پس از فورجینگ، بالاترین کیفیت ممکن را خواهند داشت.

جوش سر به سر میلگرد

روش اجرای جوش سر به سر میلگرد، بدین گونه است که سر میلگرد ها قبل از فورجینگ باید پاکسازی و صافکاری شوند تا ناخالصی نداشته باشند و مقاومت آن ها کاهش نیابد، پس از برشکاری، سر به سر میلگرد ها را روبروی یکدیگر توسط گیره های مخصوص قرار داده و آن ها را توسط مشعل حرارت می‌دهند، حرارت ناشی از سوخت استیلن و اکسیژن می‌باشد، پس از حرارت دهی که سر به سر میلگرد ها به حالت خمیری در آمده‌اند و انرژی کافی برای پیوند را به دست آورده‌اند، با اعمال فشار لازم این پیوند صورت گرفته و میلگرد ها با یکدیگر فورج می‌شوند، پس از اعمال فشار، سرد شدن میلگرد ها مرحله نهایی جوش فورجینگ به شمار می‌روند.

ویژگی های دستگاه جوش سر به سر میلگرد

دستگاه جوش سر به سر میلگرد، دستگاه تمام اتوماتیکی است که با وارد کردن مشخصات میلگرد مانند سایز آن در صفحه نمایشگر دیجیتال، حرارت و فشار لازم به صورت خودکار به سر به سر میلگرد ها اعمال می‌شود و تجهیزات دیگر مانند پمپ هیدرولیک، به موقع نیاز به صورت ‏خودکار فعال می‌شود.

دستگاه جوش سر به سر میلگرد، علاوه بر قابلیت تمام اتوماتیکی که دارد می‌تواند به صورت دستی نیز کار کند. روی نمایشگر دیجیتال، تمامی فشار های ورودی و خروجی مخازن نمایش داده می‌شود و قابلیت تنظیم دارند. امکان کنترل دستگاه جوش سر به سر با کنترل بی سیم و از راه دور وجود دارد. هولدر هوشمند موجود در دستگاه جوش سر به سر میلگرد، برای اتصال نیازی به سیم سوکت ندارد.