معایب جوش سر به سر میلگرد

معایب جوش سر به سر میلگرد

جوش سر به سر میلگرد از جمله روش هایی است که برای متصل کردن میلگرد ها کاربرد دارد اما به دلایل معایبی که دارد باید با احتیاط و دقت کافی از این روش استفاده کنیم . در اینجا سعی داریم شما را با معایب جوش سر به سر میلگرد آشنا کنیم.
اگر به خدمات ما علاقه مند هستید، از صفحه اختصاص داده شده به خدمات جوشکاری بازدید کنید یا مستقیماً با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری رادریافت کنید: ما خوشحال خواهیم شد به شما کمک کنیم.

جوش سر به سر میلگرد در کشور ایران رایج ترین شکل اتصال مورد استفاده است. جوش سر به سر میلگرد تکنیک جوشکاری است که برای اتصال میلگردها استفاده می شود. جوش های سر به سر میلگرد اگر به درستی و دقت انجام شود، یک اتصال قوی و دائمی مهر و موم شده با همجوشی کامل ایجاد می کند که بسیار کاربردی است؛ زیرا می تواند به طور طبیعی دو میلگرد را به یکدیگر متصل کنند .

انواع مختلفی از الکترودهای جوشکاری برای بهبود خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی و استحکام استفاده می شود. برای اطمینان از نفوذ مناسب در اتصالات، جوشکار باید سطوح را قبل از شروع به کار آماده کند. اگرچه این روش اتصال میلگردها محبوب است، اما معایبی در انجام آن وجود دارد. روش جوش سر به سر میلگرد، روشی پر خطر است به همین دلیل باید . تجربه و دقت کافی انجام شود تا خساراتی به دنبال نداشته باشد. اگر به دنبال خدمات حرفه ای جوش سر به سر میلگرد در مقادیر زیاد یا کم هستید؛ با ما تماس بگیرید.

عمده ترین معایب جوش سر به سر میلگرد

برای جوشکاری جوش سر به سر میلگرد باید از گاز اکسی استیلن استفاده کرد، بنابراین امکان کنترل میزان حرارت در این روش وجود ندارد، و این خود از جمله معایب جوشکاری سر به سر میلگرد است.
از معایب دیگر جوشکاری سر به سر میلگرد می توان گفت زمان دقیقی برای حرارت دهی متصور نیست و حرارت دهی تقریبا تجربی انجام می شود؛ که ما می توانیم با کمک گرفتن از جوشکار و اپراتور حرفه ایی این معایب را به حداقل برسانیم.

اثر گذاری دمای محیط بر شکنندگی جوشکاری، در جوش سر به سر میلگرد از دیگر معایب است؛ در واقع اگر محیط سرد باشد، کیفیت جوشکاری سر به سر میلگرد پایین می آید و باعث شکنندگی جوش می شود. به همین دلیل؛ این روش در مناطقی که آب و هوای سرد و کوهستانی دارند، نمی تواند منجر به نتیجه ی مطلوب شود. اما مهارت اپراتور در کم کردن این معایب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

از معایب دیگر جوش سر به سر میلگرد، اختلال اشعه ی غیر عادی نور در حین اجرای جوشکاری است. که لازمه ی انجام این جوشکاری و به حداقل رساندن این معایب، انتخاب کردن اپراتورهایی که با معایب جوش سر به سر آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند با مهارت خود به درستی جوش را اجرا کنند و احتمال عیب و خطا را به حداقل ممکن برسانند.

از معایب دیگر جوش سر به سر میلگرد، عامل باد هم در این روش است. در زمان اجرای جوشکاری اگر جوش در معرض باد قرار بگیرد، سبب کم شدن حرارت و همچنین کاهش کیفیت جوش سر به سر میلگرد خواهد شد.

دانستن این معایب و آگاهی از چند و چون روش جوش سر به سر میلگرد به شما کمک می کند که همه ی پارامترها و عوامل را بررسی کنید و با توجه به قوانین و مقررات و کنترل و نظارت کامل و با در نظر گرفتن کیفیت و روش صحیح جوشکاری اقدام به اجرای این روش کنید. قوانینی که برای جوش سر به سر میلگرد وضع شده است به شکل جدی نظارت می شوند .

تحقیقات معایب جوش سر به سر میلگرد

مرکز تحقیقات راه و شهر سازی این روش را در هر سازه ایی از نزدیک مشاهده و نظارت می کند و نباید جوشی جا بیفتد. همچنین ناظر در هر سازه ای که از جوش سر به سر میلگرد استفاده کرده . تست التراسونیک انجام می دهد. از هر دویست مورد، سی مورد را تست می کند. در صورتی که با جوشی مشکل دار مواجه شود تا آن مشکل بر طرف نشود و تایید نگردد امکان ادامه کار نخواهد بود. و اگر معایب جوش سر به سر میلگرد از دو مورد بیشتر باشد، همه ی جوش ها باید مجددا بررسی و ارزیابی شوند. و هیچگونه جوش جدیدی در این حد فاصل نباید زده شود.

اگر به جوش سر به سر میلگرد ما علاقه مند هستید یا محصول تکمیل شده، پیچیده و مونتاژ شده ای برای ایجاد دارید؛ ما خوشحال خواهیم شد به شما کمک کنیم. از اینکه ما را برای پشتیبانی و خدمات رسانی انتخاب می کنید بسیار خرسندیم.


نتیجه:
جوش سر به سر میلگرد یکی از پرکاربردترین فرآیندهای جوشکاری است که باید با در نظر گرفتن معایب و دقت کافی انجام شود، بهتر است توسط اپراتور حرفه ایی انجام گردد تا رخداد معایب به حداقل برسد.